söndag 7 december 2008

Risotada eller?

Erik Börén hämtade mig på eftermiddagen och för vidare transport till Göteborg. Eller rättare sagt, jag körde upp, eftersom Erik behövde softa lite. Varje gång jag kör till Göteborg slås jag av hur lång tid det tar att ta sig ut ur Skåne. Man tänker, Skåne, det är den där lilla pluppen längst ner på Sverige, men när man sitter där i bilen så tar det en evighet. Halland däremot, tar ingen tid alls, så plötsligt är man bara där i Lilla London och parkerar på Heden.

Niklas Andersson och Betnér satt på Restaurang Kometen, som är en sån där helt ohipp restaurang som serverar husmanskost. Magnus och Niklas lassade in julbord och pytt, men jag nöjde mig med en öl. Sen vidare till Hotell Rubinen och välkomnande av Cissi. Det var naturligtvis fullsatt eftersom det var Betnér och allt kändes väldigt bra. Niklas värmde som vanligt lysande och sen körde Erik en tia som satt som en smäck kan man säga. Sen var det min tur. Jag är nöjd med material, leverans och respons, MEN: JAG KÖRDE FÖR KORT. Hade som riktmärke mellan 20 och 25 och landade nånstans mellan 17 och 18 minuter. Det är ungefär som om man beställt in en tallrik gåslever och inte äter upp allt det goda. Note to self: SKAFFA ETT FUCKING ARMBANDSUR!

Kvällen blev även fortsättningsvis en succé med 50 väldigt underhållande minuter med Betnér och trevligt efterhäng med hela goa gänget. Jag säger inte att jag drack så väldigt mycket den kvällen, men Erik körde i alla fall hem mig till Malmö nästa morgon. Tack för det och tack Cissi, Niklas och Magnus för ett fint comedy-moment.

Inga kommentarer: