torsdag 4 december 2008

Klubb Prickprick

I tisdes (som Robin Paulsson skulle ha sagt) uppträdde jag på Erik Böréns Klubb PrickPrick i Lund. Innan varje föreställning där så händer något fantastiskt. Ur Akademiska föreningens allra innersta gömställen så rullas det ut en vagn fylld av pyttipanna, stekta ägg och HP-sås. Till det en iskall öl. Det finns inte bättre sätt att ladda upp inför ett gigg. Det skulle möjligtvis vara en schnitzel på Soldaten Svejk i Stockholm.

Jag roade publiken i ca tio minuter. Gick upp på scenen med en bra känsla i kroppen. Började jazza lite och snacka med folk. Gick inte direkt dåligt, men heller inte direkt bra. Körde lite skämt. Efter ett tag så känns det mer som om jag förklarar hur jag jobbar med upplägg och punch. Mycket meta alltså. När det är tre minuter kvar berättar jag att de ska spänna på sig säkerhetsbältena, för nu kommer jag att börja skämta på riktigt. Kör två säkra rutiner och går av. Vet inte riktigt vad jag ska säga om gigget. Kändes märkligt men inte helt oangenämt. Alla andra var bra. Om man ska nämna någon så får det bli Niklas Larsson som är riktigt bra för tillfället. Kringlan var en lysande konferencier. Ibland står jag bredvid och undrar varför inte publiken inser hans storhet. Han får skratt, visst, men han borde få mer. Så ere.

Inga kommentarer: