onsdag 26 november 2008

Slagthuset

Körde en tight 12:a på Slagthuset igår. Eller tight och tight. Den var ok. Teresa värmde upp bra och sen gick jag på. Det var inte jättemycket folk (typ 100 vilket är lite på Slagthuset) så det var lite mindre reaktioner än vanligt där, men jag är jättenöjd med hur jag jobbade. När jag körde min sista rutin så började en kvinna i publiken skoja. Det var riktigt roligt så jag var tvungen att ge henne lite space. Men mycket vill ha mer och när jag bara hade två skämt kvar så ville hon in i leken igen. Tyckte jag kom in på banan igen, men jag var lite orolig för att mina sista skämt skulle falla till marken som två vissnade höstlöv.

Sen körde Adde Malmberg som headliner och var naturligtvis lysande. Alltid kul att se hur någon som hållt på ett tag lägger upp en 45:a med olika energinivåer, temposkiftningar m.m.

Sen cyklade vi åt varsitt håll, jag och Adde. Jag kände mig lite ensam, men lyckligtvis var Texas hemma när jag öppnade dörren.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra skrivet!
Fint med hunden där på slutet.