lördag 22 november 2008

Robins

Värmde upp på Robins som vanligt i onsdags. Joe Labero och Christine Meltzer var gäster. Pratade lite med Christine som är en fantastiskt trevlig komiker. Hon gjorde ett mycket bra jobb i intervjusoffan också. Joe Labero har jag kanske lite svårare för. Eller kanske snarare hans trollkarlsgrupp. Det finns som bekant tre olika trollkarlsgrupper. Klassikern, Superoxiden och punkaren.

Klassikern är trollkarlen i smoking eller frack.


Superoxiden är trollkarlen som är mer intresserad av sina glansiga kläder och smycken än av sitt trolleri.


Punkaren är trollkarlen som flirtar lika mycket med Nina Hagen som med Tolkiens sagovärld.


Som ni kanske förstått står Joe Labero och balanserar på gränsen in i superoxid-facket, vilket gör det lite svårt att ta honom på allvar. Men han är duktig, absolut. Men det är ju Pablo Francisco också.

Hur uppvärmningen gick?

Tekniskt framförande: 3
Publikkontakt: 2
Materialval: 3
Helhetsupplevelse: 3-

Efter Robins såg jag sista halvan av Oslipat, där speciellt Fredrik Andersson imponerade med nya skämt och fantastisk närvaro. Efter stängning körde jag lite improviserad ståupp/roast, och hoppas att jag inte stampade någon på fötterna alltför mycket. Hör av er i så fall, så skickar jag ett blommogram.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här är listan du frågade efter:
http://intekaypollack.blogspot.com/2008/11/listan.html

Fritte Fritzson sa...

Jag har inte frågat efter något, men jag noterar din girighet.