onsdag 12 november 2008

Julkalender + Garva

På eftermiddagen ringde en person, vi kan kalla honom Kalle Lind, och frågade om jag ville lägga eftertexter till radions julkalender. Jag sa naturligtvis ja. Så jag åkte ut till PåRiktigt på Limhamn och spelade in 24 eftertexter med Jens Stålstierna.

På eftermiddagen hämtade jag upp Texas, som hade blivit trimmad och som därför var lite grinig och väldigt kal. Jag tröstade honom lite genom en riklig portion Royal Canin. Kvällen innebar Garva = Malmös nya ståuppklubb på Harry's. Mattias Olsson och Joe Eagan har på bara tre kvällar skapat en riktigt bra klubb. Kvällen bjöd på två fina debuter och övriga komiker skötte sig också med den äran. Själv avslutade jag kvällen genom att plocka upp vad övriga skojare pratat om och jag kände att jag var rätt långt ute i publiken med mina tentakler och fick till den så berömda här-och-nu-känslan.

Många bloggläsare har hört av sig och tyckt att bedömningen av mina föreställningar är lite platt och intetsägande. En siffra mellan ett och fem kan liksom inte berätta vad som hände. Därför inför jag nu en mer raffinerad betygsättning:

Tekniskt framförande: 3+
Publikkontakt: 5
Materialval: 4+
Helhetsupplevelse: 4

Avslutade med en låt som jag skrev text till för länge sedan, då till en Elvis Costello-sång, Deep Dark Truthful Mirror. Nu har jag skrivit en egen melodi till den, så slipper jag massa angst om jag skulle vilja lägga ut den på nätet. Det vet man ju hur jobbiga Elvis Costellos advokater är...

Somnade slutligen stilla.

Inga kommentarer: