måndag 3 november 2008

Big Ben

Smög ned i källaren på Big Ben igår. Det var över två år sedan jag var där senast och det blev ett kärt återseende. Lazlo tog emot och jag träffade också en massa andra mysiga komiker. Jag tror inte man kommer mycket närmare New York i Sverige än på Big Ben. Den där sköna känslan av folk som sitter och står i en trång källarlokal och liksom hungrar efter bra ny comedy.

Och det fick de också en hel del av igår. Vi var fyra ur Malmö 8 som körde, jag, Erik, Nisse och Jesper. Jag var först ut och redan efter mitt halloweenskämt kände jag att jag var hemma. Funderade på om jag skulle gå runt på scenen och jazza lite utan några fler skämt, men tänkte om och körde några till när jag ändå var där. Det var en sån där kväll när det är enormt roligt att stå på scenen.

Övriga ur åttan skötte sig också bra. Erik hade ett par längre grejer som kan bli något. Gillade hans varulvsrutin skarpt. Nisse hade också en hel del nytt som funkade som en smäck. Jesper avslutade med en tia som som vanligt var helt ny och helt färdig. Ingen, vågar jag påstå, skriver så bra nytt som Jesper.

Fredrik Andersson var konferencier och gjorde ett fantastiskt jobb. Det var överlag ett gäng taggade komiker som gjorde kvällen till något riktigt speciellt. Melody, Sven Brundin, Jakob Bengtsson och James McKie och Elina du Reitz hörde till de som glänste lite extra enligt min ödmjuka mening.

Inga kommentarer: