måndag 17 november 2008

Backanatten + trav

Lördagen bjöd på dubbelgig. Först Backanatten, dvs Kirsebergs egen kulturfestival. Jag, Marcus Johansson, Kalle Lind och Valle Westesson underhöll på biblioteket. Jag inledde och freestylade ett tag om den uppenbara 70-talsstämning som lokalen bjöd på, och att de flesta böckerna antagligen också var från 70-talet. Sen körde jag lite säkert material innan jag släppte på de andra.

Därefter hoppade jag in i bilen och åkte ut till Klågerup. Där fyllde travkusken Johnny Takter 50 år och jag var överraskningskomiker. Underhöll ett glatt gäng i någon slags riddarsal med flera rustningar på väggarna. Det var trevlig och lite lyssnande stämning. Hade fått endel inside info från Johnnys sambo Jenny som jag vävde in i materialet. Avslutade med en nyskriven sång till födelsedagsbarnet.

Efteråt pratade jag med släkt och vänner inklusive endel gamla Norrköpingsminnen med Johnnys föräldrar Bo William och Solveig. Mycket trevligt.

Sedan tillbaka till Malmö för att hänga på Retro med samma gamla komiker som vanligt + André som hade giggat i Lund.

För övrigt måste ni lyssna på Hello Saferides hit Anna, som ni hittar här. Klicka på Anna på musikspelaren längst till höger (om ni gillar sublim och melankolisk pop). Annars behöver ni inte klicka.

Kram Fritte

Inga kommentarer: