lördag 18 oktober 2008

Utflykt: Bajsnödigt



Marcus och jag tog SAAB till Göteborg för att uppträda på Arvid Asplunds och Stefan Garhamns klubb "Bajsnödingt" på Röda Sten. Vi körde igenom "Fin-Göteborg" och parkerade i Masthugget och tog sen "vagnen" ut till yttre Majorna. Röda Sten ligger under Älvsborgsbron som en bit av Brooklyn som landat i Västsverige. Bättre uppladdning kan man inte få än att vandra i ett gammalt industriområde i skymningen.

Dessutom hette området "Klippans kulturresarvat" vilket fick mig att börja skämta om pottklippta rödhåriga bibliotekarier som gick omkring därute och liksom var fredade. Samt att man om man hade riktig tur, i gryningen, kunde se estradpoeter gå ned till älven för att dricka.

Arvid och Stefan har byggt upp en fin klubb med bra publik i en för ändamålet kongenial lokal. Deras konferencierstil är laidback och lite teatral (i alla fall för kvällen) men väldigt rolig. Dessutom fick jag se en Niklas Folkegård i högform och två nya bekantskaper i form av Johannes Pernlo och Karl-Johan Kihlborn som bägge var riktigt bra.

Efter pausen briljerade först Marcus med begåvade improvisationer och samtidigt krattade han manegen för mig. Så jag gick upp och surfade vidare och fick till ett par roliga publiksnack och däremellan några roliga skämt.

Efteråt krävde jag att få gå till Göteborgs "Tempo". Det blev lite diskussion om vilket ställe som var mest likt, men till slut hamnade vi på "Publik" på Andra Långgatan. Jag var mycket nöjd.

Nästa dag åkte vi hem igen.

Inga kommentarer: