torsdag 23 oktober 2008

Robins + Oslipat

Dubbelgigg igår. Först publikuppvärmare på Robins. Det gick sådär. Det var absolut inte någon katastrof, publiken skrattade och var rätt varma när Robin kom in. Men det kändes inte helt klockrent. När ens allra bästa skämt bara får hälften så mycket skratt som de brukar få är det något som inte riktigt funkar. Och jag har faktiskt ingen aning om varför det blev så. Känslan var att någon innan jag kom in hade berättat för hela publiken att jag var hustrumisshandlare. Så hur hanterade jag det? Ja, jag körde gamla publikvärmartricket. En massa applåder, skrattövningar och så sprang jag lite fram och tillbaka. Funkade som sagt helt ok.

Möjligen forcerade jag något skämt i början så det inte landade 100% men det borde inte ta ned effekten så mycket. Nåväl. Det blev i alla fall en mycket bra inspelning med Schyffert och Amanda Jensen som gäster. Roliga och väldigt olika.

Sen cyklade jag in till stan och var med på andra halvan av Oslipat. Körde själv knappt tio minuter varav det allra mesta var nyskrivet. Det gick riktigt bra och jag släppte med ett leende på läpparna på Kodjo Akolor som siste komiker på scenen. Han var grym.

Vaknade febrig.

Inga kommentarer: