måndag 6 oktober 2008

Lite stel

I torsdags när jag skulle åka och jobba på arkitektskolan i Lund råkade jag ut för något obehagligt. Nästan framme i Lund bromsade plötsligt bilen framför mig in kraftigt. Det visade sig att det var en seriekrock längre fram på motorvägen som hade korkat igen körbanorna. Jag lyckades precis bromsa och hade precis börjat pusta ut när bilen bakom mig smäller in i mig och min bil kastas framåt och kolliderar med bilen jag just bromsat för.

Det blev lite tumult men vi lyckades köra in till sidan alla tre och det visade sig att ingen var skadad. Däremot var bilen bakom mig bara att bogsera bort. Min Peugeot var fortfarande körbar, men det visade sig senare att det antagligen bara är att skrota den...

Kände mig lite stel och har gått och oroat mig för whiplashskador. Sen kom jag på att det kanske inte är en så dum idé. Åka runt och köra standup på Neurologiska handikappkonferenser. Berätta om smärta. Ni vet den grejen. Jag kan börja med några oneliners om whiplash, så att publiken vågar skratta. Om nån har några whiplashvitsar får ni gärna skicka dem. Det kan bli hårdvaluta framöver.

Lite roligt att Sydsvenskan valde att fokusera på en annan aspekt.

Inga kommentarer: