lördag 13 september 2008

Oslipat - vägen mot premiären

Jag måste erkänna att jag gick och var rejält nervös inför Oslipats säsongspremiär på Tangopalatset i onsdags. Inte för mitt eget material eller framförande, men för att folk skulle hitta dit, om de skulle trivas i lokalen och om det skulle kännas intimt. Farhågorna kom på skam. Det blev en enormt trevlig kväll. Komikerna (Jag, Marcus, Ramstedt, Kringlan, Högblom, Nisse, Simon och Jesper) gjorde ett styvt jobb. Precis som på Prickprick dagen innan så hade vi ett gemensamt genomgående skämt kring förväxling av två olika listor, som funkade bra.

230 personer hade letat sig till Tangopalatset, trots VM-kval och invigning av Babel 250 meter därifrån. Jag kände mig het redan i konferenciersnacket och sen rullade kvällen på i ett utmärkt tempo. Min egen ståupp funkade ok, även om jag i sedvanlig ordning tycker folk är lite känsliga, speciellt när jag roastade alla andra inblandade komiker. Men det är väl en fråga om uppfostran av publiken.

Efteråt hängde vi i baren ett bra tag innan vi gled ner på Karlskronaplan och intog Tröls Jins krog för ett par sista öl innan vi lullade hem i Malmönatten.

Nästa Oslipat, den 24 september kommer bl.a. Kristoffer Appelquist!

Inga kommentarer: