tisdag 23 september 2008

Nattsvart humor



Jag arrangerade ett ståupp-program på Kulturnatten i Lund i lördags. Jag bjöd in Jonatan Unge, Kringlan Svensson, Cecilia von Strokirch, Jesper Rönndahl, Teresa Tönisberg och Marcus Johansson att skoja under den gemensamma fanan "Nattsvart humor". Det blev ett trevligt men kanske lite trevande arrangemang. Trots rubriken och trots att jag i min inledning förklarade att folk skulle skämta om lite allt möjligt så var publiken inte helt med från början. Kanske för att det trots allt var ganska få i publiken som hade någon typ av ståupperfarenhet. Men jag tycker att vi jobbade upp en go stämning och komikerna levererade som de skulle. Efter föreställningen hände dock något otrevligt. Kringlan hade under föreställningen druckit upp 13 öl som tillhörde den fria teatergrupp som i normala fall huserade i lokalerna. Inte förrän vi ersatt ölen släppte de ut oss på gatan. Mer rock'n'roll blir det inte en lördagkväll i Lund, den lilla storstaden.

Inga kommentarer: