onsdag 10 september 2008

Malmö Eight på Prickprick

Malmö Eight, den lösa konstellation som består av mig, Marcus, Nisse, Kringlan, Tomas, Erik, Simon och Jesper, hade föreställning igår på Böréns baby, Klubb Prickprick i Lund. Martin Svensson var specialinbjuden konferencier, något han skötte med den äran. Alla var roliga! Om man ska nämna någon så får det bli Nils Lind som hade 8-10 minuter nytt som var väldigt bra. Alla hade förresten i princip 8-10 minuter nytt, något som värmer mig ända in i själen. Det är det som driver mig just nu, att de andra är så produktiva.

Själv körde jag skämt som antingen handlade om Downs syndrom eller olika minoriteter. Jag inledde kvällen, men trots det gick det rätt bra för mig. Jag försökte skämta runt omkring att jag skämtat om lite hårda grejer vilket mjukade upp publiken som sedan var mottaglig för den sortens elakheter.

Det enda som var tråkigt var att ingen skrattade åt punchen på min rutin om hur jobbigt det är när man har en almanacka med ett litet visdomsord längst ner på sidan: "lev varje dag som om den vore din sista". Och hur stressigt det blir när man på en dag ska hinna se om alla säsonger av Six Feet Under, dricka champagne och äta gåslever och ha sex med en mamma och hennes dotter. Samt att dottern i min trekant i så fall skulle va Tintin Andersson. Ikväll kör jag samma rutin med Malin Berghagen. Lite tråkigare skämt, lite större chans till skratt. Varför kan folk inte bara ha lite referenser? Jag ser nu att jag borde modifiera mig lite. Några skrattade åt Tintin Andersson, närmare bestämt de åtta komikerna som utgör Malmö Eight, samt Ramstedt och några till.

4 kommentarer:

Nisse Lind sa...

tack för omnämnandet, håller väl egentligen inte med, men tack. Du ska inte vara ledsen att folk inte har referenser, det gör bara vårt jobb lite lättare. Samma sak hände ju mig med schimpanser med skrivmaskin skämtet. Folk är dumma, det är därför vi och inte dom står på scen, (elitist javisst)

Robert Larsson sa...

HAHAHA! Det är ju verkligen jätteroligt det där!

Frugan sa...

Alltså det går inte att läsa med allt det röda. Jag får epelepsi

Fritte Fritzson sa...

Tack för feedback, både Robert och Frugan. Jag jobbar vidare...