tisdag 2 september 2008

Företagsskoj

I torsdags underhöll jag på ett företag i transportbranschen. De har sitt kontor på en oerhört charmig innergård på Gamla väster i Malmö. Där hade de satt upp ett tält där ett 50-tal kunder och samarbetspartners var samlade.

Jag körde en halvtimmes skoj med mycket publiksnack. Ser det som min stora utmaning nu, att jobba "sömlöst" mellan material och improvisationer. Det är min spaning, att det är det som skiljer bra och dåliga komiker.

Det gick bra, även om mitt publiksnack med en av medarbetarna från firmans filial i Litauen inte kommer att gå till historien. Jag försökte - med anledning av att Litauens flagga går i grönt, gult och rött - driva tesen att Litauen är Baltikums rastafari-paradis. Fick inte, som man säger, "hugg".

Men summa summarum blev det en väldigt rolig kväll och kunden var nöjd.

Inga kommentarer: