onsdag 27 augusti 2008

Svenska standupgalan

Ska väl skriva något om Svenska standupgalan också: Historien i korta drag. Özz Nüjen pratar under en blöt efterfest på Malmö Comedy Festival med mig och Marcus om att leda Svenska standupgalan. Vi vet inte om det bara är fyllesnack, men Özz bekräftar allvaret i situationen genom att be mig lägga in standupgalan som en notering i min mobilkalender.

Igår var det dags. Marcus och jag har haft väldigt kul med förberedelserna till galan. Vi bokade in Malmöbandet Billie the Vision and the Dancers som vi bägge älskar och i övrigt var det sex priser som skulle delas ut. Showen gick väldigt bra och alla var mycket roliga. Marcus och jag skojade lite om ståuppbranchen och dissekerade Schyfferts tacktal från förra året. Tobias, Babben, Björn, Magnus och Morgonsoffangänget var mycket värdiga pristagare. Tycker dock att pressen kunde ha fokuserat lite mer på Björn i dagens artiklar!

Efter galan blev det först barhäng och mer Billie the Vision i Södras bar och sen drog ett tappert gäng vidare till Kvarnen. Till mina föräldrar vill jag informera att drycken som gällde för kvällen var öl.

Tog tåget hem idag med Marcus och Robin Paulsson. Vi spelade Texas Hold'em utan pengar med ett snillrikt poängsystem som Robin och jag utvecklade under spelets gång. Det var trots det extremt tråkigt och jag somnade snart i bistrovagnen. Robin spred ett rykte om att jag fyllesov. Vi träffade också Anna-Lena Brundin som var helt blåslagen efter att försökt lära sig åka skridskor. Vad gör man inte för teve.

Jag orkar inte räkna upp alla komiker jag träffade igår så jag nöjer mig med att säga att det var trevligt att träffa er och riktar också ett stort tack till Stock-gänget, Özz, Jakob, Janne, Klas och Sara, för ett fint samarbete och för ert aldrig sinande engagemang för svensk standup!

1 kommentar:

Christoffer sa...

Hallo:).. Har du nå bra tips på hur man kan bli Stan-up komiker. Finns det liksom typ nån skola eller gäller det bara clubar å så. Jag har gjort lykade framträdande i skolan. Men måste liksom hitta den där vägledaren innan man går upp och gör det på en club.:)
Svara helst på min blogg.

Tack på förhand Chris