onsdag 13 augusti 2008

MACK

Solnedgång över havet och ett fullsatt MACK på Ribban. Det var en härlig kväll. Lena Frisk öppnade starkt som konferencier och var på hugget hela kvällen. Sen testade Ludde Samuelsson och Björn Tennfors en hel del nytt innan jag gick på. Efter mig körde Teresa Tönisberg en stabil supportspot. Efter pausen överraskade Birgitta Lovén med otroligt tight humor. Även om ämnesvalet - bitter kvinna berättar som sin idiot till man - inte är min favorit så var skämten, timingen och scenkaraktären klockrena. Och det var bara hennes andra gig. Efter henne gick Cecilia Ramstedt upp och körde en blandning av gammalt och nytt. Hennes rutin om kopparspiralen är en hit!

Sen gick André Wikström upp och var kung i 45 minuter, blev inklappad och körde 10 till. Men folk älskade det.

Själv var jag het. Hade satt upp en setlist innan som jag sen monterade ner när jag hörde de andras rutiner. Jag gick helt enkelt upp och plockade det som fanns i luften. Det kan inte bli annat än en 5:a i betyg.

Efteråt släckte vi törsten på Victors och snackade lite comedy.

2 kommentarer:

Ludde Samuelsson sa...

bra recenserat, du är lätt värd en femma!
kort och gott; grymt bra jobbat, och superkul!

Fritte Fritzson sa...

Tack! Bra jobbat själv. Ses on the road.