torsdag 14 augusti 2008

HECK

Körde på HECK i Helsingborg igår. I bilen upp var också Ulle Bååth och hennes kille Martin, Mackan Andersson och Kristoffer Svensson. Jag pratade antagligen för mycket för jag tog E22 istället för E6 och fick köra över Eslöv. Väl framme på The Tivoli fick vi mat och dryck och sen körde det igång. Noterat från kvällen:

Att Martin Svensson är kung som konferencier nu. Han har säkert alltid varit bra men nu är han självlysande.

Att det blåser i Helsingborgs hamn så det skallrar i preseningarna.

Att jag gjorde en energifylld kvart med bra här-och-nu-känsla.

Att Kringlan toppade kvällen på ett snyggt sätt. En av de få komikerna som jag skrattar åt även om jag hört skämten förr.

Att ingen skojade om Georgien.

Att HECK kör varje onsdag hela hösten, varannan gång i Vinylbaren med mer rookie-stuk och varannan gång på stora scenen med mer headliner-klubb-stuk. Kul!

Att jag gick och la mig för sent och försov mig imorse. Synd då att jag hade en fotografering för Metro Skåne på morgonen...

Inga kommentarer: