torsdag 24 juli 2008

Västkusten del 2

Vaknade upp i en helt främmande villa i Halmstad.



Lekte lite eyes-wide-shut-inspirerat rollspel på morgonen.



Besökte Peter Wahlbecks familjegrav.



Begav mig till Göteborg med Björn. Repade i gräset och smälte in.

På kvällen uppträdde jag på Kul på svenska mitt i stan. Det var inte jättefullt, men de 50 personer som var där fick i alla fall en skön kväll med Kjell Nyholm [energi], Ben Kersley [roliga kulturskillnader], Jessica Karlén [wham-bam thank you mam], Erika Sjöwall [smart och roligt] och Björn Johansson [rutinerat]. Tanken var att jag skulle runda av kvällen. Körde en knapp halvtimme och hade väldigt roligt hela tiden. Körde mycket best of men pratade också en del med publiken. Försökte jobba med ett varierat tempo under hela setet, något jag tyckte funkade fint.

Efteråt lite häng med Björn och Robert Larsson i hans fina etta med terass. Vi konstruerade 3-i-topp-listor över svensk standup. Sveriges tre bästa komiker, tre sämsta, tre manliga man helst vill ligga med, tre man helst vill hänga med i en turnébuss och så vidare. Allt är hemligstämplat fram till 2052.

Tack Robert för fint mottagande i Gbg och familjen Johansson i Halmstad.

Inga kommentarer: