torsdag 24 juli 2008

Västkusten del 1

I tisdags blev jag hämtad av Nicke Perslows pappas kompis och skjutsad till Mellbystrand tillsammans med Robin, Marcus och Erik. Det var sjukt bra ordnat. På Glumslövs backar stannade vi och blev bjudna på starköl och jordnötter.

Sen kom vi fram till Strandhotellet i Mellbystrand där stora delar av familjen Perslow redan var på plats. Jag skulle fungera som konferencier inför 160 halvberusade människor. De var snälla men också lite bångstyriga, ungefär som en högstadieklass i ett miljonprogramsområde. Jag var mer lejontämjaren än den småmysige ciceronen, kan man säga. Allt förlöpte väl. Alla komikerna skötte sig också med den äran. Kodjo och Björn Johansson hade anslutit från olika platser och vid 22.20 gled också Özz in - han hade kört på Ribban i Malmö och i ilfart transporterats upp till Mellbystrand av Nickes mamma.

Det blev som väntat en marathonföreställning men jag tror publiken var nöjd och glad när de gled hem i hallandsnatten. Själv fick jag skjuts med Björns föräldrar till Halmstad. Somnade i Björns lillasysters flickrum med en massa självlysande stjärnor i taket. Tänkte tillbaka på en härlig kväll. Somnade lungt och stilla.

2 kommentarer:

Jörgen S sa...

Tjena Fritte! Ville bara säga att en kompis till mig var på plats och gav det hela toppbetyg! Bra jobbat! Såg att vi kör samma kväll på festivalen! Trevligt!
Ha det gött!
//Jörgen Sjöberg

Fritte Fritzson sa...

Kul. Ses i Stockholm då!