måndag 14 juli 2008

Vem är vem i komikerparen?

För några år sen, när Filip och Fredrik fortfarande var bisittare i OS-studion i programmet ”Hello Sidney” hade jag lite svårt att veta vem av dem som var vem. Vem var alltså Filip Hammar och vem var Fredrik Wikingsson? Några år senare var jag fortfarande lika osäker, men till min glädje kom teveprogrammet ”I en annan del av Köping” där den enes förståndshandikappade syster var med. Hon hette Linda Hammar. Det var bara att se på killarna, och den som hade en liten touch av mongoloidism i ansiktet var naturligtvis Filip Hammar.

Och det är samma sak med andra kända komikerpar. För dem som inte känner Anders och Måns personligen måste det ju va rätt svårt att veta vem som är vem, och jag fick aldrig riktigt kläm på vem som var Hasse och vem som var Tage. Nu vet jag i alla fall att en av dem är död.

Det enklaste sättet att hjälpa oss, svenska tevetittare är nog att va riktigt tydlig, precis som de här killarna:

Inga kommentarer: