söndag 27 juli 2008

Stapelfestivalen - igen



Tomas var lite putt för att jag inte skrev mer om evenemanget. Stapelfestivalen är en festival som går av stapeln [!] i Västra hamnen i Malmö. Stapelbäddsparken är ett område med norra Europas största skatepark och ett kulturhus för typ graffiti och drogfri kultur. Där hade Högblom ordnat ett ambitiöst program under tre dagar. Jag uppträdde dag ett tillsammans med ett antal andra skojare. Publiken var ung, väldigt ung. De flesta ståupparna upptäckte snart att "material" inte funkade så bra. Man fick helt enkelt jobba med det som dök upp. Själv gick jag upp och inledde med att jag hade knullat deras farsor. Detta för att inte ligga för nära ett Louis C.K.-skämt, när han på nått college säger att han knullat deras mammor.

Skämtet hade avsedd effekt och jag fick lyssning några minuter. Försökte va här och nu, men kunde inte riktigt bruka allvar. Ger dock mig själv betyget 3+.

Marcus Johansson avslutade och var verkligen grym. Han har en mycket bra känsla i sin comedy just nu.

1 kommentar:

Tomas sa...

Tack för blogginlägget! (jag har inget "roligt" att säga om detta)