torsdag 3 juli 2008

Standup på besök

Tomas Högblom och Nisse Lind har en sommarklubb i Malmö som heter Standup på besök. Den ligger på ett ställe som heter just På besök och som i sin tur ligger på Nobelvägen mitt i Malmö. Lokalen tar väl 50-60 personer och de personerna är 25 år och pluggar på Malmö högskola eller håller på med kultur. Härlig publik med andra ord.

De som skojade var Tomas Högblom, Nils Lind, Cecilia Ramstedt, Jag, Paus, Tomas igen, Jörund Larsen, Erik Börén och Kristoffer Svensson. Det var en trevlig kväll där många testade nytt och där mycket var roligt. Jag blev väldigt glad att få se Ramstedt igen. Hon har riktigt roligt material och känns som en skön person på scenen.

Mitt gig som väl varade en 8-9 minuter kändes otroligt roligt. Jag har skrivit en del nya rutiner – inte särskilt långa men mycket roliga att göra. Kände mig ledig och fri. Det mesta jag körde var grejer som jag kört en gång och några var nya för kvällen.

I lokalens bakre del satt några överåriga humortyckare: Ola Norén, Kalle Lind, Ankan Johansson, hans tjej Ewa Westermark och Marcus Johansson. Vi fick alla njuta av Kalles måleriska tablåer från hans Greklandssemester. Värdigare avslutning på en kväll får man leta efter!

1 kommentar:

Anonym sa...

Snabbt bloggat! Du är effektivitet i form av en högrest kropp, dessutom en väldigt rolig sådan. Tack för din medverkan på På Besök!