fredag 18 juli 2008

Se på ståupp

Jag har varit och kollat på standup tre dagar i rad nu. MACK i tisdags, Standup på besök i onsdags och Sommarskratt igår. Inte nog med ståuppen, alla kvällar har dessutom avslutats med ungefär tre timmars komikersnack och massor av öl. Känns som om jag håller på att vända på dygnet.

Jag har sett Khalid Geire, Per-Olof Fahlborg, Niklas Larsson, Lasse Karlsson, Hasse Brontén, Tomas Högblom, Erik Börén, Mats Andersson, Erik Tillqvist, Henrik Mattisson, Anders Johansson, Kristoffer Svensson, Robert Larsson, Jens Lennartsson, Anna Swane, Martin Krantz, Cecilia Ramstedt, Nils Lind, Christopher Linnell och Kristoffer Appelquist.

Jag kommer inte att recensera alla komikerna. Dels är jag för trött och dels är det orättvist eftersom jag själv är komiker och känner många av dem personligen. Det blir liksom inte bra. Generellt sett så tycker jag fortfarande att skämt funkar på de flesta scener och att det är onödigt att köra länge om man egentligen ska köra lite kortare.

Allt tittande på ståuppkomik har gjort mig väldigt sugen på att skämta på en scen själv. Nästa vecka har jag typ 100 gig men denna vecka intet. Kanske kör lite ensamhetshumor ikväll istället.

Inga kommentarer: