söndag 27 juli 2008

Möllevångsfestivalen



Möllevången är Malmös Kreutzberg eller West Village. En ständig ström av 20-åringar som lämnar trygga familjeförhållanden i sina villaområden för att plugga genusvetenskap eller spela bas i nått obskyrt band som kommer att bli halvstora på Myspace inom bara tre år. Där arrangeras en väldigt trevlig stadsdelsfestival som faktiskt växt sig rätt stor. Många scener runt hela Möllan och bra stämning. På Moriskan - den gamla dansrestaurangen som ser ut som en moské - körde först MACK och sen Oslipat varsin timme. Elin Nordén hade fixat allt det tekniska som inte fanns när hon kom nån timme innan MACK skulle börja vid 8. Men de gick igång på utsatt tid och jag uppfattade det som om det var väldigt bra stämning.

Sen gick jag och Marcus upp och presenterade "Oslipat pratar om folket för folket". Vi hade bjudit in 10 komiker som skulle tolka temat "folket" under varsina 5 minuter. Försökskaninerna var jag och Marcus, Högblom, Tönisberg, K. Svensson, Ramstedt, Börén, Lind, Swane och von Strokirch. Alla var mycket roliga. Själv slängde jag allt material 10 minuter innan och försökte mig på någon slags improvisation där folk slängde ämnen på mig. Det gick sådär, men jag är ändå glad att jag gjorde det. Betyg 3.

Tomas Högblom avslutade på ett storartat sätt. Att Möllevången är hemmaplan för honom framstår allt mer tydligt.

2 kommentarer:

Tomas sa...

Tack för smickret!

Fritte Fritzson sa...

Välkommen!