söndag 27 juli 2008

Helsingborgsfestivalen

Orkar ni hålla isär alla festivaler? Martin Svensson hade bjudit in mig, Jesper Rönndahl, Erika Sjöwall, Cecilia von Strokirch och Henrik Elmér. I ett cirkustält i stadsparken fick vi först lyssna på världens längsta soundcheck med någon färöisk akt och sen gick Martin på. Som vanligt grymt bra konferenciersnack. Inte mycket material utan bara känna på publiken och bygga upp stämningen. Sen släppte han på mig. Jag körde en kvart och fick bra respons direkt. Kan inte klaga på något egentligen. Betyget blir 4+. Sen fick jag se Cecilia, Jesper och Erika göra bra ifrån sig innan Henrik avslutade. Har aldrig sett honom köra ett längre set, så det var grymt kul att se honom. Det är fantastiskt att se hur han jobbar med publikinteraktion på sitt alldeles egna sätt. Han gick förstås av till stormande applåder.

Sen drog hela gänget till nått ställe som heter Hjalmars där vi åt och drack Staropramen. Efter det checkade vi in Bob hund som fortfarande är ett av Sveriges absolut bästa liveband. Vid halv-ett-tiden tog Jesper och jag Pågatåget hem tillsammans med några hundra fulla tonåringar.

1 kommentar:

Cecco sa...

Hej!
Visst blev det en skön kväll! Det var skoj att se dig både på scen och bredvid. Vi ses i Lund. Hoppas du har möjlighet att komma till Tiny under hösten. Må väl!