söndag 6 juli 2008

Einsteins kvinnor

Såg Einsteins kvinnor i veckan. Ni undrar kanske vad det är? Det är en begåvad humorkonstellation i Malmö som består av Emma Hansson, Sissela Benn, Simon Svensson och Jesper Rönndahl. Nu ska jag kanske säga att jag inte såg dem tillsammans, utan två och två. Först i torsdags såg jag Simon och Jesper skämta på Sommarskratt i Folkets park. Simon var grym. Det mesta var beprövat material, men shit vilken närvaro han hade. Jesper var också kunglig med mestadels nytt material. Toppklass.

Sen såg jag Emma och Sissela i fredags på Pildammsteatern i en cabarét som heter Madlip och med Harald Leander som konferencier. Tjejerna var så klart roliga både som performanceartister och som Filippa och Monika. Ett annat roligt nummer var när Harald Leander spelade på olika tutor. Du skulle varit där.

Idag åkte Emma och Sissela till Arvika. Känns som nästan alla jag känner är där. Min festivalsommar stannar inom Skånes gränser. Ystadfestivalen, Möllevångsfestivalen, Stapelfestivalen i Västra hamnen, Helsingborgsfestivalen och slutligen Malmöfestivalen står på programmet.

Inga kommentarer: