torsdag 10 juli 2008

Dockan Comedy

Igår var det ståupp på Dockan Comedy i Västra hamnen. För er som inte är bekanta med Västra hamnen så är det lite som Malmös Hammarby Sjöstad eller Norra Älvstranden. Lägenheter i nyfunkisstil för 55-plussare som tröttnat på villaträdgården eller par i 30-årsåldern som har nån miljon över från IT-bubblan. Blandat publik med andra ord. Mer pikétröjor än vanligt och en del damer i 80-årsåldern med snygg solbränna och dyra kläder.

Första halvan var en liten stafett med komiker från Martin Svenssons fortsättningskurs i Svalöv. Mats Andersson presenterade ett gäng komiker som jag tror vi kommer få se mer av på scenerna framöver. Robert, Johan, Janne och Gudrun var allihopa bra på något sätt. Vissa hade mer energi, andra smartare material och någon en blandning av de två.

Efter pausen var det en kille som heter Christian Kjellström som gjorde debut. 5 minuter om sin egen penis kanske verkar dumdristigt, men det funkade faktiskt. Skön leverans och bra skämt gjorde det till kvällens överraskning. Robin Paulsson testade lite nytt som funkade bra och Thomas Andersson körde också en hel del nytt innan det var dags för mig att stänga butiken.

Körde nog en 20 minuter där jag tog till det gamla beprövade tricket gammalt - nytt - gammalt. Det gick över förväntan och jag fick bra svar på allt mitt nya material. Ska slipa lite på det och köra vidare på det i sommar så får vi se vilka minuter som hänger kvar till höstsäsongen. Gick av till en lång applåd som jag sparade som ett fint sommarminne.

Publiken var riktigt bra. Skrattade inte hämningslöst åt allt, men vågade också skratta åt hårda och svarta skämt [dvs skämt med svärta i]. Tack till 3 x Andersson = Erik [också konferencier för kvällen] Mats och Thomas för att ni på bara två gånger fått igång en riktigt bra klubb i "en annan del av Malmö".

2 kommentarer:

Christian Kjellström sa...

Har man bättrat på brännan sedan mellankrigstiden så är det ju klart den blir bra... Gedigna damer!

Tackar för de snälla orden för övrigt. Christian stavas det dock.

Jag ska inte avslöja ditt material för dina bloggläsare genom att skriva vad jag tyckte var bäst, men bra grejor var det, hur som helst.

Fritte Fritzson sa...

Tack för det! Ska genast ändra stavningen. Tur att digitala media är så enkla att ändra i. Tänk om det var en bok jag skrivit...