onsdag 25 juni 2008

Ystadfestivalen

Hej Bloggen! Ikväll var jag och underhöll på Ystadfestivalen. Det var 400 personer i ett stort tält. Sponsorer och folk som köpt biljett. På affischerna inför festivalen så var mitt huvud större än Mikael Rickfors!

Skojeriet gick bra. Efter en fin presentation av festivalgeneralen Tony så äntrade jag tiljorna. Pratade lite om mig själv, pratade med publiken, körde lite gallupfrågor och mitt material. Samt ett par låtar. Gigget gick helt ok. Bra lyssning genom hela och garv på rätt ställen. Utom när jag körde min rutin om reklam på sjukbilarna de kör in på fotbollsplanerna. Då var det tyst. Men det som var skönt var att jag plockade upp bollen direkt och på nån minut var det tuta och köra igen. Gjorde en snabb rockad i materialet och tog bort fadderbarnsrutinen [de klarade inte mitt material som jag inte ens betraktar som hårt] Lade istället in endel hundskämt.

Roligast var nog att det var så bra ljud vilket gjorde att mina sånger blev en ren fröjd, i alla fall att spela. Gick av till en lång applåd. Sen blev det kalkon och potatissallad innan jag satte farthållaren på 165 och åkte hem.

Inga kommentarer: