torsdag 5 juni 2008

Säsongsfinal

Oslipat hade säsongsfinal igår. Det blev en väldigt rolig föreställning. +++++ får den av mig. Jag och Marcus hade väldigt roligt på scenen inledningsvis som konferencierer. Körde delvis samma material som på Skrattstock, men för en betydligt mer lyssnande publik. Sången om ståuppare satt också som en smäck.

Det var en otroligt skön mix av komiker. Daniel Karlsson trollade inledningsvis innan själva standupen började. Och som den började med Emma Molin som gjorde en strålande Oslipatdebut. Säker på scenen och med mycket bra material. Jonas Helgesson testade mycket nytt på sitt som vanligt charmiga sätt innan Marcus delade ut pris till vårens rutin som jag (hoppla) vann för mina skämt om hur kvinnor och män drar barnvagnar (anar en viss ironi i den nomineringen...) Sen rundade Johan Sköld av med en tolva nyskrivet som som vanligt var smart och levererat med mycket energi.

Efter pausen skojade jag själv och det mesta av mitt nya känns klart intressant. Mycket skratt och jag avslutade med min polisrutin på (nästan) allmän begäran. Sen körde Cecilia von Strohkirch, Fredrik Andersson och Jesper Rönndahl och de var apgrymma alla tre. Publiken gick efter över två timmar hem genomsvettiga och lyckliga. Tack också Bigboss för grymma låtval och ett skönt sväng!

Inga kommentarer: