måndag 2 juni 2008

Skrattstock

Jag och Marcus körde skojade tillsammans i ca 12 minuter i lördags. Vi hade bestämt oss för att inte köra så mycket gamla skämt, utan skriva nytt för tillfället. Med tanke på omständigheterna gick det bra. Omständigheterna var bl.a. att ljudet inte var tiptop (en tendens till att det rundade bl.a. samt att gitarrmicken inte var på) samt en publik som suttit i solen i tre timmar och var halvt kokta.

Vad gäller de tekniska förutsättningarna så förbannar jag mig själv för att jag inte kollat noggrant innan hur det låg till med gitarrmicken utan bara förutsatte att det skulle funka. Oproffsigt av mig!

För övrigt är det väl bara att instämma i hyllningarna till STOCK-gänget för ett trevligt arrangemang. Komikerhörnan bakom scenen var en liten oas med precis så mycket komiker som man kunde begära.

Lite senare gick jag, Louise, Linn Edlund och Råland Ulvselius till ett litet centraleuropeiskt hak vid Hornstull.



Kändes som att va med i "Trolltyg i tomteskogen". Bratwurst och tjeckisk öl. Sen mer komikermingel på Judit och Bertil.

I söndags Jochum Nordström på Galleri Magnus Karlsson



och Konsthögskolans examensutställning.

Inga kommentarer: