fredag 20 juni 2008

Glad midsommar

Erik Börén var konferencier för Malmö stads midsommarfirande i Folkets park. Jag skulle köra en tia standup och sjunga en sång. När jag kom dit regnade det och Erik körde allsång.



Lite senare bedarrade regnet och jag skojade lite inför en liten men intresserad publik. Fick också till ett par bra publiksnack med de 8-åriga pojkar som stod framför scenen. Resten stod 100 meter bort. Avslutade med en låt och gick av till en varm applåd. Ännu ett gig till handlingarna.



Alltid i min rider: en burköl och två sillmackor!

4 kommentarer:

Mats Andersson sa...

Ännu ett BRA gig till handlingarna tycker jag. Även ett par av dina hårdare skämt möts av tystnad så hämtar du upp det på ett strålande sätt. Jag satt backstage och imponerades över hur du hanterade dina (få) dalar.

Trevlig midsommar!

Fritte Fritzson sa...

Tack Mats. Jag antar att det var f�rrf�rra bloggposten du menade, dvs sommarskratt. Det var kul att f�r en g�ngs skull va ute p� hal is. Bra gig sj�lv och kul att du k�r grejer du st�r f�r sj�lv! Kommer kanske att skjuta FRA-diskussionen i sank snart, men det �r en helt annan historia...

Mats Andersson sa...

Haha, du har rätt! Klart jag menade Sommarskratt-giget. Skjut gärna på FRA-diskussionen, det är ett viktigt ämne att ta upp, oavsett vilken sida man står på.

Ramstedt sa...

Begär du alltid små burköl, eller ter de sig bara små intill din gigantiska kropp?