torsdag 15 maj 2008

Tisdag på Brunnen

Körde en tia igår på Norra Brunn. Kom dit i god tid och gick och skrotade lite och pratade med Peppe om dagens sensation = Henke i landslaget. Snyggt av Lagerbäck att droppa honom sist. Han skulle kunna köra standup med sin timing.

Sen trillade Johan Glans och Mårten Andersson in också. Jag körde först [surprise] och det gick jättebra. Jag hade gjort lite research om att det var ett stort sällskap från IQPC plats, men när jag frågade om det var nån som kom från nått företag, så var det ingen som svarade jakande. Så det var bara att börja snacka lite med folk på måfå. Sen körde jag en kort gallupundersökning som gick bra innan jag gick in på mitt material. Hade lagt upp en ordning i huvudet som jag sen inte följde så väl… Men det gick bra och jag hade väldigt kul på scenen. Publiken lyssnade uppmärksamt hela tiden och tackade mig med en lång, varm applåd.

Sen gick Mårten på och gjorde ett tight och roligt set. Första gången jag såg honom live och det var imponerande. Mårten berättade lite senare om Raw, som tycks växa ut till ett riktigt konglomerat!

Efter pausen körde Johan ca 40 minuter. Efter att ha hört hans rutiner ungefär 15 gånger under turnén i Skåne så är det … fortfarande roligt att lyssna på. Ett par nya grejer, bl.a. en om Skånepartiets radiosändningar, var extra kul.

Jag vill hävda att publiken fick mer än valuta för pengarna denna kväll! Gled hem till mina föräldrar i Knivsta sen med P3 Hiphop i bilradion. Sov sött.

Inga kommentarer: