torsdag 22 maj 2008

Oslipat

Marcus och jag var lite oroliga att det här:



och det här:



skulle göra att folk uteblev från kvällens Oslipat. Och det kom lite färre än vanligt, men det var ändå ca 160 personer tillslut som valt standup framför parkhäng och CL-finalen. Jag inledde med att skoja om imitatörer, trollkarlar och estradpoeter, dvs tre mutationer som vi inte jobbar med på vår scen. Sen gick Marcus upp och körde mycket nytt och roligt material. Eric Andersson gjorde sitt kanske bästa Oslipatgig med mycket roligt publiksnack och Annika Lindhe från Göteborg var också väldigt kul, speciellt när hon kom in på sitt lite hårdare material. Erik Börén avslutade första akten med bravur inklusive sina nya sagoskämt.

I andra akten skojade jag nån minut innan jag skickade på Martin Svensson som körde 8 minuter exakt (med äggklocka). Martin visade vilken skön energi och publikkontakt han har som gammal i gemet. Sen dök Ola Söderholm upp igen på vår scen och gjorde som vanligt ingen besviken. Jag blir alltid lika imponerad av Olas skärpa i både material och leverans. Siste man ut var Kristoffer Svensson som för första gången avslutade en Oslipatkväll. Dessutom testade Kringlan mycket nytt och knöt också ihop hela sin akt med ett kuvert som innehöll riktigt dynamitmaterial.

Ännu en bra kväll alltså! Nu endast en gång kvar (4 juni) innan sommarvilan. Kom dit då och stötta lokal kultur.

Inga kommentarer: