tisdag 13 maj 2008

Malmö i Stockholm

Det har varit mycket snack kring Malmögängets Stockholmsbesök. Främst från oss själva naturligtvis, men också på en del håll i bloggosfären. Vi var fem komiker som tog tåget upp igår: Marcus, Jesper, Tomas, Simon och jag. Kringlan, Nisse och Erik var redan i stan. Vi inledde kvällen med en grandios middag på Soldaten Svejk på Östgötagatan. Vilket ställe! Knödel, Saurkraut och diverse köttbitar lastades in på bordet och allt sköljdes ner av skummande tjeckisk lager. För min egen del peakade jag nog där kring kaffet. De andra höll igen lite och sparade sitt krut till senare.

Vi blev kungligt mottagna av Özz, Jakob, Janne och Klas på Boulevardteatern. Kaffe, bullar, jordnötter, popcorn. Inget saknades. Kodjo och Soran hade letat sig dit också och sen kom Anna Swane och en massa andra folk ur standupcirkusen. Upplägget var enkelt. Jag och Marcus gick upp och värmde, men innan dess hade Stock-killarna värmt också så det var egentligen redan varmt, men vi kände ändå för att lära känna publiken lite till. Boulevardteatern är verkligen en fantastisk standupscen. 190 platser i en intim miljö. Tack Mikael Segerström!

Därefter radades komikerna upp till publikens stora jubel. Det är omöjligt för mig att nämna någon enskild, eftersom alla var grymma, men måste ändå särskilt nämna Marcus som är den av oss som hade mest nytt och också tänjde gränserna mest på ett alldeles förtjusande sätt. Själv är jag mycket nöjd. Trots en rätt kraftig förkylning så levererades ett stabilt set, utan att jag fick till den där "7:e vågen-känslan".

Efteråt Pelikan med komiker och en massa gamla kompisar både från Knivsta och Lund. Sprang mellan borden och försökte snacka med alla. Omöjligt förstås. Idag arbetar jag med att kurera förkylningen samt med cykelbanor i Malmö.

5 kommentarer:

Isa sa...

Jag var och kollade igår. Första gången jag gått på standup, men det slog alla förväntningar. Ni var grymma!

Soran sa...

Jag hade tyvärr skitbråttom därifrån sen (tåg), men ni var alla skitgrymma, verkligen! Grattis till publiken.

Fritte Fritzson sa...

Tack isa och soran! Nu vet du iaf var du ska gå på standup i Sthlm! Eller om du är i Malmö på en onsdag så kolla in oslipat.com

Soran. Jag vet vet vad du snackar om. Har sprungit till 23.10-tåget många gånger. Men på min tid gick det 23.05 tror jag, så du kan ha 5 minuter mer kul!

Linn Edlund sa...

Jubel från mej!

Ströbaek sa...

Dessvärre hade jag inte möjlighet att gå... men, det blir säkert fler tillfällen.