fredag 4 april 2008

Trollkarlsupproret

Det börjar jäsa nu. Det började med att jag på Oslipat skojade om trollkarlar som också "håller på lite med standup". Att jag och Marcus var tydliga i vår linje: Inget trollande. Eller rättare sagt, att vi stod likt Gandalf med sin stav på bron i Moria och skrek "None shall pass!" Och sen undrade jag hur det hade låtit om Gandalf sagt: Jag är trollkarl men jag håller också på lite med standup.

Nu är det fler som tar bladet från munnen. Nisse Lind skriver från HECK i Helsingborg:

En liten sak som var mindre bra var att vår konfrancier var en trollkarl. Det vill jag inte vara med om igen, lite mindre trolla och lite mera skoja. Det är ju lite grann ett kardinalfel att ställa sig på en ståuppscen och säga att "Jag är ingen komiker, men.. jag kan dra fram en blomkvast ur stolgången TA DAAA!!!" Det är väl egentligen ett kardinalfel överallt, inte bara på en ståuppscen.

Och Johan Sköld från Flopp i Stockholm:

Gick upp som tvåa efter Jonas Ljung och Brynolf som precis hade trollat. .//. Efter det skulle jag köra stand-up. Var det tänkt.Det gick ju inte, så det var bara att inleda med avslöja hur näsdukstricket går till. Jaja. Jag frågade publiken först, så det är inte mitt fel.Tyckte det var ett kul sätt att inleda. Publiken tyckte väl det var ok, men sen kan man inte säga att jag hade dom direkt. Jag var dålig, men jag tycker ändå att trollkarlar kan trolla på trolleriklubbar, så kan man väl köra stand-up på ståuppklubbar.

Fortsättning följer...

1 kommentar:

Nisse Lind sa...

Vi måste stoppa dom! Kanske är en magiklubb viktigare än en rookieklubb. Med tanke på all tid som blir fri från olika klubbar runt om i landet så kanske det visar sig att vi har för många klubbar som det är.
Men, kanske inte.