fredag 25 april 2008

Prickprick

Jag, Marcus och Kristoffer Appelqvist åkte in till Lund i min Peugeot 406. Jag hade på mig mina beiga bilhandskar så det blev en väldigt trevlig färd på E22:an. Väl framme fick jag en intetsägande pastasallad och träffade de andra komikerna: Annelie Ahlgren, Eric Andersson, Ludde Samuelsson, Linn Edlund, Christopher Linnell och Cecilia von Strohkirch. Det blev en väldigt trevlig kväll som Erik Börén öppnade genom att ondgöra sig över spexare i ungefär 10 minuter.

Det var en bra kväll genomgående, men de som utmärkte sig mest denna kväll var enligt mig Cecilia som blandade en väldigt säker scennärvaro med väldigt edgy humor. Och Kristoffer A, som för andra dagen i rad fick mig att garva sönder mig själv åt hans motorcykelrutin.

Själv gjorde jag ett både säkert och charmerande gig. Jag avslutade första halvan med knappa 20 minuter som både innehöll här-och-nu, rutiner, skämt, självironi och tempo. Den här kvällen var en av de gånger som man verkligen njuter av varenda minut på scenen. Och det är bäst att njuta, för det händer inte varje kväll...

Inga kommentarer: