torsdag 24 april 2008

Orimliga förväntningar

Oslipat igår. Jag vet inte vad jag hade föreställt mig. Jag skulle inleda kvällen med åtta nyskrivna minuter. Och ändå förväntade jag mig på något sätt applådåskor och knäfall efter mitt framförande. Nu blev det inte riktigt så. Jag fick endel svar på vilka grejer jag kan jobba vidare med = jobbannonser, Kapp-Ahl och barnvagnar. Det var ett helt ok gigg även om jag inte hade någon vidare energi. Framförallt värderar jag det mycket högre idag än jag gjorde direkt efteråt igår.

I övrigt bjöd kvällen på en bra rad komiker. Marcus inspirerade med improsång i inledningen. Amanda Grus gjorde en strålande debut. Christopher Linnell var väldigt säker, Linn Edlund hade mycket nytt och roligt material och Mats Andersson gjorde en kul tortyr-rutin som kan bli hur rolig som helst.

Framförallt bjöd Kristoffer Appelquist på 25 minuter standup i Sverigeklass som avslutade kvällen! Ikväll Prickprick i Lund. Får se vilka skämt som följer med från igår.

Inga kommentarer: