torsdag 17 april 2008

Idolautograf

Köpte en ungersk korv med mos på gatuköket i korsningen Pildammsvägen - Carl Gustavs väg häromdan. Eftersom jag - som vanligt - inte hade någon cash på mig så betalade jag med kort. När jag skrivit under säger grillägaren: "Ja, den här autografen ska man kanske spara. Den kan ju va värd pengar".

Nånting fick mig att tro att han trodde att jag var en kändis. Då finns det två möjligheter: 1, att han sett mig i nått lokalt sammanhang, typ Malmöfestivalen eller på SVTs Eftersnack och helt naivt trott att de 15 minuterna i rampljuset gör min autograf värd pengar.

Eller 2, att han tror att jag är nån annan. Så nu undrar jag, vem är det han tror jag är? Lämna ert svar här, mest trovärdiga vinner en [ny] t-shirt med Kanadas flagga på.

8 kommentarer:

Ramstedt sa...

Jätten i Twin Peaks.

Mats Andersson sa...

Ramstedt: Inte en chans!

Fredrik Reinfeldt så klart.

Okej, Fritte är längre, men korvgubben trodde kanske Reinfeldt hade tjocka tofflor på sig?

F.R.I.T.T.E = Fredrik Reinfeldt I Tjocka Tofflor, Eller?

Nisse Lind sa...

Lord Voldemort från Harry Potter. Fast med näsa.

Per-Olof Fahlborg sa...

Peter Garrett i Midnight Oil

http://sv.wikipedia.org/wiki/Peter_Garrett

Tomas sa...

Prinsessan Lillian

Marcus Johansson sa...

Uncle Fester från The Addams Family.

Per-Olof Fahlborg sa...

Hej P-O här igen.
Jag kom och tänka på en annan som korvgubben kan ha förväxlat dig med. Han heter Roffe och är estradpoet...

Lasse Nilsen sa...

Ja, det var ganska nedslående, måste jag säga. Speciellt prinsessan Lillian men Peter Garret är väl ok.