måndag 28 april 2008

40-årsfest

Uppträdde på en fyrtioårsfest i Sofielund i lördags. Födelsedagsbarnet hade sett mig på en annan fest och ville gärna att jag skulle dyka upp hos henne också. Ett 40-tal personer var där - i en gammal fabrikslokal omgjord till ateljéer och kontor. När jag kom var stämningen på topp, verkade det som. Det kändes direkt att det inte var läge att gå direkt på material, utan jag pratade lite med sällskapet, och många var också intresserade av att prata med mig! Det var en fest med allt från små barn till folk i pensionsåldern, så jag försökte få med alla på något sätt.

Det var inte läge för några subtiliteter, så jag ångade på och fick bra gensvar på det mesta. Det var ett gigg där det hände saker hela tiden. Bl.a. ringde en mobil och jag talade med någons barnvakt en liten stund. Hade också tagit med gitarren och körde ett par låtar, en sång om 40-åriga kvinnor som satt som en smäck, och så Pripps Blå, som jag rundade av med. Blev till och med inklappad och körde ett par skämt till innan jag tog på mig bilhandskarna och körde hem i min Peugeot. Beställde en mousaka hos greken på hörnan och satte mig ner och pumpade några avsnitt av Rome, den perfekta kombinationen av historia och mjukporr.

1 kommentar:

Nisse Lind sa...

Personligen tycker jag serien Deadwood är strået vassare på att blanda just mjukporr och historia. Rome är lite mer åt; mjukporr möter politisk intrig i forna imperier. Fast just politisk intrig i forna imperier är kanske det man normalt sätt kallar historia... jag vet inte.