lördag 22 mars 2008

Ystad

Två föreställningar på Johan Glans World Tour of Skåne i Ystad igår. Åkte dit med Cissi och Johan. Största problemet på vägen dit: Johans McFlurry som vi beställde på drive-thru i Svedala låg inte i påsen. In på en ny McDonalds i Ystad istället för att införskaffa den goda glassen.

Ystad teater är en fantastisk byggnad och själva teatersalongen är magnifik. Jag var väldigt laddad innan första föreställningen och gick in för att ha kul i 35 minuter. Nu blev det inte riktigt så. Inte så att jag hade tråkigt, men det var en av de där föreställningarna där man får jobba hela tiden. Fick såklart skratt och applåder, men det kändes hela tiden som om publiken satt och tänkte: Vem är han? Och när kommer Glans? Det enda felet jag kan komma på är att jag körde lite lokalt material lite för tidigt. Borde gått in på mitt standardmaterial direkt istället och inte improviserat så mycket i början. Dock en arbetsseger och jag klev av med flaggan i topp. Johan var i alla fall nöjd med gigget och var också glad att jag tagit "första smällen" med publiken. Johan gick in och var riktigt på hugget i andra halvlek, så det blev en klart godkänd show in alles.

Inför andra föreställningen var jag taggad som få och gick direkt in och körde loss på material i 110. Fick hugg direkt och sen var det bara att surfa på. En av mina klart bästa föreställningar totalt och mycket bra respons från publiken. Betyg: 5. Johan ville naturligtvis inte va sämre och gick in och levererade det bästa stycke långfredagskomik jag sett. Han rankade också sitt sista set som kanske det bästa på hela turnén.

Så det var ett glatt gäng som körde hem i snöyran. In på Kreole vid Möllan för en snabb öl innan sömnen infann sig. Glad påsk!

Inga kommentarer: