torsdag 20 mars 2008

Påsk-kul på klubben

Oslipat igår. Rubriken ”Rå men hjärtlig stämning” stämde in rätt bra på kvällen. Jag var konferencier och kände mig lite ringrostig. Körde lite nytt, lite publiksnack och lite annat. Det gick absolut inte dåligt men jag var inte riktigt i zonen. Trots det så tror jag Nisse Lind kände att han gick på en hyfsat varm scen. Nisse var het och hade lite nya roliga grejer. Sen kom Anna Swane som just nu går Özz och Jacobs Standup Star-utbildning. Anna hade i princip helt nytt material som var bra och skämttätt. Tomas Högblom på sen. Gjorde ett bra gig men fick kanske inte 100 % betalt. Kanske för att hela andra halvan handlade om pedofili och bajs, men ändå. Marcus avslutade sen första halvan med att prata om kärlek till ett bildspel. Det var inte tekniskt perfekt men mycket roligt och en bra avslutning på första halvan.

Efter paus gick jag på igen och nu gick det bättre för mig. Körde ett par minuter material som funkade mycket bra innan jag släppte på Susanna Eklund. Jag missade tyvärr Susanna under festivalen i januari, men nu fick jag se henne i aktion. Klassisk standup med mycket skratt och där hon efter hand blev mer och mer vågad och avslutade klart hårt. Sen kom Anders Celin på. Anders var hos oss i höstas och var då lite försiktig med vad han kunde köra, men nu kopplade han på charmen direkt och körde sin fantastiska comedy i 110. Hade inte dockrutinen dragit ut lite tidsmässigt på slutet så hade det blivit stående ovationer. Celin var glödhet. Khalid Geire skulle avsluta kvällen och gjorde precis som man bör. Lugnade ner lokalen och började om igen. Khalid körde både gammalt och nytt och var precis så bra som vi tänkte när vi la honom sist på kvällen.

Jazzkatten spelade plattor och Björn Eriksson skötte tekniken. Även de med den äran! Nästa Oslipat den 2 april.

3 kommentarer:

Nisse Lind sa...

Jag tackar för omnämnandet, men jag tror du får ta ner hela inlögget och posta om det. Du har, enligt mig, glömt kvälllens händelse. K Svensson körde helt nytt!! Har du tänkt spara det till ett eget inlägg där du hyllar den lille killens geni, eller skrev du detta på småfyllan?

Fritte Fritzson sa...

Tycker Kringlan har fått alldeles för mycket uppmärksamhet det sista året.

Anders celin sa...

Oj! Vilken värmande kritik! Tusen tack! kommer gärna och kör hos er igen eller vid några andra tillfällen där stand up figurerar och där jag kan tänkas få plats! jag älskar Malmöpubliken.
Puss
Anders