lördag 29 mars 2008

Premiär!

En prisvärd krogshow hade premiär på Victoriateatern i Malmö igår. Efter ett par månaders slit med manus och repetitioner så var vi flygfärdiga. Eller i alla fall nästan. För på genomdraget kvällen innan var det mycket som inte fungerade. Eller rättare sagt var det lite som fungerade. Texter, melodier, timing och känsla var några av de ingredienser som saknades. Däremot fanns det i texterna en hel del skämt dolda. Så det gällde att gräva fram dem.

Som tur är har jag haft förmånen att samarbeta med oerhört begåvade personer. Jonas Nydesjö är en fantastisk kapellmästare med en ängels tålamod. Fabian Gustafsson på bas och Johan Norman på trummor är rytmsektionen från Sväng City. Och Jesper Rönndahl, Anders Johansson och Magnus Erlandsson är tre oerhört roliga människor. Så är det.

Jag tror aldrig jag upplevt en större förändring på bara en dag. Allt som var kvar efter genrepet var en ruin av en humorupplevelse, ett ordskämtens Pompeji. Men showen uppstod från de döda. Vi gjorde en riktigt bra föreställning. Publiken var med på noterna från första stund. Och vi hade framförallt roligt på scen. Många hävdade att årets show var snäppet vassare än förra årets, något som jag nog kan skriva under på. Framförallt har vi slipat på tilltalet, ökat interaktionen med publiken och skapar en oerhört trevlig stämning i salongen.

Efteråt blev det Sveriges bästa loge-buffé med rödvin, ostar och kex innan vi drog iväg till Brogatan för 5-6 öl. Sen hittade jag inte mina nycklar och slaggade med Ankan i hans tjejs lägenhet. Fredagen ägnades åt att leta nycklar tills jag stack hem och upptäckte att jag glömt dem i låset. Stressrelaterat?

2 kommentarer:

Isa sa...

haha, varför just sova i hans TJEJS lägenhet...?

Marcus Johansson sa...

Jag är så glad för din skull!