måndag 17 mars 2008

Morgonsoffan

Såg Morgonsoffan på webben igår. Jag tyckte det var riktigt roligt. Jag gillar programformen med de leende Petra Mede och David Batra som programledare och blandningen av högt och lågt. Men framförallt gillar jag ambitionen att föra in en gnutta samtidshumor och satir i rutan. Som i sketchen om Eon, eller invandrarpanelen, eller för den delen i Medes intervju med Appelquist som muraren från Solna som ska kommentera Melodifestivalen.

Jag tycker det märks att Johan Sköld och Co brinner för en humor som är något mer än Hej Baberiba. Och det ska belönas!

FÖR ÖVRIGT ...... skall jag ge "Johan Croneman" flera nya chanser - men analysen av Morgonsoffan var ett totalt haveri. Ingenting landade där det skulle. Noll!

2 kommentarer:

Le autheur sa...

Jag gillade både dig och din blogg innan. Men efter det här inlägget blir allting jag gör direkt tillägnat till dig.

Fritte Fritzson sa...

Bra. Jag kliar din rygg, du kliar min...