lördag 15 mars 2008

Glansmania

Dubbla föreställningar på World Tour of Skåne i Ängelholm igår. Bilresa upp från Malmö med Johan och sen pizza från Pizza King, Lergökastans prisbelönta pizzabagare. Hade fått lite tips and tricks från Martin Svensson som kört kvällen innan i Osby. Jarl Kullescenen i Ängelholm tar 580 personer, så det var inget att klaga på publikmässigt. Första föreställningen var helt ok. Det var lite matinékänsla men jag ger den ändå 4- i betyg. Hade ansträngt mig lite och skrivit lokalt material som funkade bra. Likaså fungerade det material jag skrivit om Glansturnén fint.

Andra föreställningen var riktigt riktigt rolig. Nu satt materialet i ram-minnet och det var bara att köra på. Började dåligt när jag frågade en dam vad hon jobbade med. Hon sa att hon jobbade hemma. Då sa jag: "Ja, det kan man ju göra, speciellt nu med Alliansen". Sen kom jag på att jag inte var på Möllan och att Ängelholm är en borgerlig kommun... Tyst i lokalen. Men sen kom det igång. Bra leverans, mycket publiksnack och en 4+ i betyg. Sen Glans som levererar en timmes fantastisk humor. Videon nedan visar inga skämt - det är förbjudet - men väl applåderna när han går av scenen. Märk väl det konstnärliga slutet, Siluett mot ljus.

video

Inga kommentarer: